godmorgon
Datum: 2010-08-20 Tid: 11:32:57
Nu är det dags att beställa hö inför vintern! jag brukar alltid måla om i stallet,boxen och byta ut gammal röttet och köpa in allting inför vintern såsom Hö,spån,foder,morötter mm. Allt för att få det så mycigt och enkelt som möjligt när man kommer till stallet en iskall dag! brukar ni göra någonting speciellt i stallet någon speciell årstid eller kör ni alltid samma rutiner:D?

jag har iallfall hittat hö nu så jag kommer köpa hem 90 balar, kommer ju få köpa hem mer i vintern men det är typ vad som får plats i stallet, man får fylla på så mycket man kan:D sen nästa månad kommer jag köpa in 2pallar spån och även en del foder!:D(Y)

vad har ni till era hästar? vilket foder, hö mm? jag har alltid kört på hö och det kommer jag fortsätta med då det är så lätt hanterligt och möglar inte lika lätt som tex ensilage:)
jag ger även pretty kornkross,havre,betfor och lite mineraler(=

finns en jätte bra sida om man vill räkna ut foderstat till sin häst Här! det har jag gjort imellanåt, när hon ställs på vila,sätts igång osv så man anpassar fodret exakt efter arbetet,superbra verkligen,sen brukar jag alltid ge lite extra hö så hon har lite att göra under natten när hon står inne ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback