Hästig dag idag :D
Datum: 2010-08-01 Tid: 23:40:19
Idag har man varit med hästar hela dagen :D Skit roligt har det varit (y'

Först så åkte man till Jenny (där Merlin står) där alla ponnysarna från Folkatorps Ponnyridskola har gått på sommarbete och så fick jag och några till rida en varsin häst tillbaka till ridskolan. Tog ungefär en och en halvtimme och då skrittade vi bara eftersom hästarna vilat i 4 veckor, men det var kul ändå ;D

Efter det åkte man transport tillbaka till Jenny och tog in Merlin och skulle rida. Tränade vattengrav, haha, hade blivit en rättså stor vattenpöl på banan som var kanske en decimeter djup som jag tränade att rida igenom. Först var han lite tveksam, men tillslut gick sprang han igenom riktigt fint :D Taggade till och med lite innan, hehe <3 Han var också rättså lugn och gick väldigt lätt ner i form, så är riktigt nöjd med honom idag! Tyvärr inte detsamma med mig själv, jag kände mig urursel ... tyvärr! Satt som en kråka och blicken var överallt ... synd eftersom han var så fin!

Amanda agerade fotograf!


Efter det så stannade man kvar hos Jenny lite, kollade och fotade när hon red fina Jacky och sen stog vi och pratade träning + tävling ;)

Sen så bar det av till Amandas häst Lillan. Fotade henne när hon red och det gick bra :D
Bilder på både Amanda och Jenny kommer senare (:

Nu ska jag nog försöka sova, ska till folkatorp och hjälpa till på lägret imorgon, så måste försöka få mig en lite blund ... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback