Nu är jag glad :D
Datum: 2010-08-14 Tid: 10:12:47
Det gick så himmla himmla bra i Torsdags :D Gud alltså, är skit nöjd! <3

Jo, jag tränade NH för första gången med Merlin. Inte så avancerade saker, lite lätta grunder, men han var superduktig :D Lyssnade och jaa, han förstog jätte snabbt :D



Började lite med vänskapsleken, han reagerade ingenting. Sen gjorde jag lite flytta för tryck. Behövde bara ta handen lite imot honom och han flyttade åt sidorna. Han hade lite svårare för backen, så då fick jag trycka lite mer så gick det.

Senså gjorde jag lite ledarskaps övning. Tränade att han skulle följa mig. Och det gjorde han, i både skritt och
trav :D Gud jag bara sken när han gick efter mig och då höll jag mig i en paddock utan staket, så han kunde ha gjort vad som helst ... :D Sen tränade jag att han skulle stanna om jag sa till honom. Sa helt enkelt "stanna" och sen testade jag att gå ifrån honom. Sa "proo" om han försökte gå iväg elr liknande och sen sa jag "stanna" efter. Tillslut kunde jag gå runt honom, bakom honom, på sidorna och han stod helt still.

För att visa mamma hur still han stog om jag sa till honom, hihi ...


Efter det red jag lite i repgrimman, gick inte lika bra eftersom jag absolut inte kan rida ordentligt barabacka XD Så vi busade mest runt och red igenom vattenpölar. Stannade i en vattenpöl och han började busa med vattnet, så söt <3


Är riktigt riktigt nöjd, äntligen :D
Dagens favorit bild <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback