Dagens ridtur :)
Datum: 2010-12-27 Tid: 19:16:25
Var i stallet idag igen. Skulle ge mig ut en sväng med Merlin så broddade han först och sen red jag ut. Tog både sadel och träns eftersom jag inte visste hur han skulle bete sig då han inte blivit riden på ett tag. Red lite längs vägarna och han var superfin :') Han var dock väldigt ofokuserad och tittig i början. Taggad också, men mot slutet lugnade han ner sig och vart riktigt fin. Testade en lite annorlunda teknik för att få med mig honom igenom skänkelvikningen och han lyssnade jätte bra på den - verkligen super då han gärna blir lite slö i vikningarna och inte trampar på. Sista sträckan hem så tog jag två skänkelvikningar och jävlar vilket fint stöd han tog på bettet, duktig pålle. Sen fick han lång tygel och skritt hem - lite för snabb skritt enligt mig, men det gick bra, haha.


Funderar på att ha en frågestund, något av intresse? (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback