Big update!
Datum: 2010-09-12 Tid: 16:44:10

Äntligen har jag min dator! Förlåt för väldigt dålig uppdatering från både min och Essys sida. Jag har som sagt inte haft min dator och Essy internet är inne på lagning så hon har inte heller kunnat blogga. Men nu ska det bli bättring på det, jag börjar med en stor uppdatering från de dagarna ni missat;

Torsdag v. 35
Som jag skrev då så hoppade jag & Julia Merre. Jag skulle vara lite tränare, haha, men jag hade lite problem med det ... Kändes som jag inte hade någonting att säga till om XD Men det var roligt och han hoppade på fint och jag tog faktiskt mod till mig och hoppade 90 cm! ;D Stolt över mig själv, då jag är rätt hopprädd/höjdrädd och Sigge var egentligen den ända häst jag litade så pass mycket på att jag vågade hoppa högt. Men nu börjar det släppa med Merlin också! <3 Jag hade lånat min storebrors system kamera så vi fotade även en massa! Först lite porträtt bilder på Merre (och oss på några) och sen när vi hoppade. Jag fotade även de andra hästarna i hagen och när Julia gosade och busade med Patron. Lägger upp någon bild här, men resten finns på min bilddagbok (som heter mackvack)!

 

Foto; Julia (www.ponniiepower.blogg.se)



Foto; Julia (www.ponniiepower.blogg.se)

Fredag v. 35

Duktig som jag är glömmer jag mina ridskor i stallet och eftersom jag skulle tävla på söndag så var jag tvungen att åka och hämta de. Så Julia och jag bestämmer oss för att åka dit tillsamans och även hjälpa Jenny lite. Jag fick rida Tommy eller Börje som han kallas (haha), det gick jätte bra måste jag säga! Han är en unghäst som Jenny köpte för ett tag sedan, tyvärr så måste det ha hänt något med honom hos de andra ägarna så när Jenny skulle rida vart han hel vild och bockade av henne. Därför fick jag skritta några varv på volten medans Jenny hade honom i grimskaft. Inga bockningar eller påhitt!

Tommy
Foto; Jag

Lördag v. 35

Böt dag med Julia eftersom jag skulle tävla på söndagen och hon skulle bort idag. Red dressyr på banan och han var helt jäkla underbar! o: Tror aldrig han varit så fin, underbar form och tempo hela tiden, riktigt sög neråt på bettet och jobbade på med hela ryggen! Grymt asså, shit <3 Synd att ingen fotade :/


Söndag v. 35

Var med i Dressyr KM på ridskolehäst! (: Jag tyckte det gick bra, bedömnigen sa något annat, så ingen placering. Tog massa kort, hehe, men även här hamnar de på min bdb! ;)

Mumrik & Jag
Foto; Mamma

Efter KM drog jag och mamma till Lag SM i Fälttävlan. Jag tog ännu en gång massa kort, men ni kanske kan lista ut vart jag lägger upp de om någon är nyfiken? ;) Var jätte roligt iaf och jag fattar inte hur man vågar hoppa så jäkla höga hinder när de är fasta! Och då var det här ändå en rätt låg klass!

Foto; Jag

Måndag v. 36

Drog ut till stallet direkt efter skolan och red först Pokémon. En häst som är inakorderad där Merre står. Väldigt härlig häst, men gud så tung, haha, var helt slut i armarna efter.

Pokémon

Foto; Jag

 

Sen red jag Merre. Red ut i skogen och galopparbetade. Han tyckte det var väldigt roligt, men han höll ändå ett lagom tempo så jag var jätte nöjd med honom. Red i intervaller och försökte kort och länga, han tyckte det var rätt jobbigt lillen <3

Sen red jag Börje igen. Och ja, man kan väl säga att det inte riktigt gick lika bra som sist. Han bockade av mig två gånger. Första gången hade jag precis hoppat upp och vi skrittade fram kanske 5 meter och sen gjorde han världens högsta bock bara rätt upp, skit snabbt och jag var inte ett dugg beredd så jag flög ju såklart av. Sen hoppade jag upp igen och då tog Jennys kille honom. Jag han typ sätta mig och klappa honom lite innan han drog i väg i världens galopp, jag höll i mig i både man och halsring och jag måste faktiskt säga att jag höll mig kvar rätt länge, men sen tappade Thomas linan och han då drog han upp på vägen, så då gav jag upp och åkte ännu en gång av. Slog i armbågen (som vart helt blå), min höft (så jag knappt kunde gå dan efter) och min käke. Sträckte även vaden. Men det är sånt man får ta som ryttare ;)

Efter alla avramlingar så vart det lite bråttom eftersom jag skulle på hoppträning. Så vi stressade iväg till den trots mina skador. Hoppade snälla Tjalle (<3) och det gick jätte bra! :)


Onsdag v. 36

Åkte ut till stallet för att hjälpa Jenny lite. Vi har börjat om helt från början med Börje nu. För att han ska få mer förtroende för människor. Så fixade lite med honom (stallhantering). Efter det hjälpte jag Jenny att mocka ur en box och sen kom Julia och skulle hoppträna för Jenny. Så jag fotade och hjälpte till att flytta lite bommar (:
Sen fotade jag även Jenny när hon red Goldie.


Julia & Merlin
Foto; Jag

Jenny & Goldie

Foto; Jag

Torsdag v. 36

Red Merre. Körde lite allmän NH dressyr. Gjorde som en grind av en longerlina och två hinderstöd som jag tränade att öppna från hans rygg. Mest för att han skulle lita mer på mig och för att göra något annorlunda. I början tyckte hand det var jätte läskigt men sen gick det riktig bra! (:

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback