Pretty fick kolik!
Datum: 2010-09-17 Tid: 20:52:19
Pretty fick kolik igår inatt!
fick gå men henne 4.a gånger inatt. Gick sista gången med henne vid ca kl 2.00 på natten men efter redan andra gången jag gick med henne släppte det så det var en lindrig kolik! antagligen har hon ätit någonting i hagen. Hon var helt normal på dagen och åt sin frukost ,slängde i sig maten som vanligt typ :D sen släppte vi ut dom.

När dom skulle gå in på kvällen fick jag ett samtal av tjejen som äger stallet där jag står att hon såg lite hängig ut å inte ville ha maten och trampa runt, hennes häst hade haft kolik en gång så hon sa att hon misstänkte det då det var samma täcken. så jag åkte såklart direkt till stallet.

När jag kom dit testade jag att ge henne lite mat men hon vände bara bort huvudet. Sen trampade hon runt runt runt i boxen,men hade ändå bajsat lite och kissat. efter att ha gått med henne 2 gånger bajsade hon på promenaden och släppte på trycket =) och när vi kom tillbaka till stallet efter ca 20min så ville hon mer än gärna äta och dricka! gick ändå 2 gånger till med henne för att vara på den säkra sidan!

Har haft extra koll på henne idag och hon är helt återställ :D känns jätte skönt! så idag fick hon vila hela dagen och gå in lite tidigare så hon får sova ut ordentligt inatt för imorgon blir det helt som planerat hoppträning!

Ska lägga in ett inlägg om kolik för er som inte vet var det är eller vill veta mera om det:)

Kram Essy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback