Merlin börjar repa sig! :)
Datum: 2010-09-25 Tid: 20:18:48
Har varit dålig uppdatering från båda oss, men Essy är väl den som haft mest anledning till det :P Jag har känt att det är så jäkla trist att skriva när det inte finns något roligt att berätta, Merlin har ju som ni vet haft ont i ryggen så har tömkört nästan alla dagar. Och hur kul är det att skriva om? :P

I torsdags så orkade jag inte tömköra, så tog på honom repgrimman och släppte honom lös i paddocken och jäklar vad kul han tyckte det var att rejsa runt där x'D så sjukt söt <3 Jobbade först lite med honom, arbete löst på volt och att han skulle följa mig. Sen så busade vi mest. Han var så himmla rolig, jag typ garva hela passet! Haha, han typ rejsa hela lång sidan, sen ställde han sig i ett hörn och tog lite gräs samtidigt som han låtsades att han inte såg mig när jag kom smygandes bakom honom och sedan när jag kom lite närmre så "satte" han sig på rumpan och vände runt och typ bocka och bralla iväg i världens galopp och så höll vi på en stund, så himmla sött! :D <3 Sen lite mer markarbete och sen sluta vi (:

Idag så var jag och tävlade ridskolehäst på Folkatorp. Gick jätte bra, 55 hundradels sekund från att vinna, men en hel blå rosett fick iaf följa med mig hem :D Bästa Tjalle <3

Och imorgon ska jag rida Merlin, första gången på ca. 2 veckor :D Han är bra nu och han har fått ny sadel, skönt måste jag säga :D



Kommentarer
Skrivet av: Linn Forsström - satsande ponnyryttare

vad är det för sadel han fått? ;D

Datum: 2010-10-11 Tid: 14:15:11
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback