Tänkte presentera mina hundar..
Datum: 2011-01-06 Tid: 18:32:00
Tänkte bara presentera min två underbara hundar lite "snabbt" för er^^


Puma: Långhårig chihuahua som fyller 2 år imorgon 7 januari 2011<3
köpte lilltjejen när hon var 12 veckor och var verkligen totalt överlycklig när jag hämtade henne och fick ha henne i knät på bussen. Hade inte sagt någonting till min pappa om att jag skulle köpa henne eftersom jag visste att jag inte fick! men när dom såg henne kunde dom inte göra annat än att le:D<3 Puma har patella luxation vilket innebär att hennes knäskålar sitter fel, hon har högsta graden alltså grad 3. Detta går att operera men det kan uppstå komplikationer och jag har pratat mycket med veterinärer om detta, Hon kan gå ,springa,busa,har inte ont och kan vara helt vanlig som vilken hund som hälst(haft många veterinärer som kännt igenom henne flera gånger) bara att hon går lite "kobent". En av veterinärerna hade haft en tax med detta problem som användes som jakthund och levde utan problem till ca 13års ålder så detta är inget hon lider av men ändå tråkigt<3 puma väger ca 2,6 kg och är av färgen Sobel.


Ammi: korthårig chihuahua som fyller 5år 30 april 2011
Köpte Ammi  rätt nyligen efter att hon hade fyllt 3år, När hon kom till mig var hon så liten och tunn. Hon var grovt underviktig då hon nyligen hade haft valpar. Hon var en avelshund och dom tog 2kullar på henne, en kull klarade sig inte och fick tas ut med kejsarsnitt i den andra kullen fick hon 3 små valpar som klarade sig fint. (hon vägde då 1,4kg , en chihuahua ska väga minst 2kg om det ska tas valpar och om man vill ha mindre valpar ska man ta en liten hane) Hon var i dåligt skick när jag köpte henne och det krävdes en hel del veterinär besök då hon hade mycket tandsten som jag nu tar bort hos vet 2ggr/år då hon lätt får det,hon fick även dra ut en tand som satt löst,hon hade inflamation i tandköttet, och halsmandlar så hon fick tabletter men de hjälpte endast mot inflamationen i tandköttet. så det slutade med att vi fick operera bort tonsillerna, hon hade protein och vitamin brist då hon tappade päls så vissa ställen på öronen fanns det knappt hår på! där gav vi henne en spruta fylld med nyttigheter och mycket veterinär/proteinrik föda så efter ett par månader började hon se fin ut och gå upp i vikt nu väger hon ca 2kg<3 hade inte sagt något till pappa här heller men han tyckte inte det var så farligt mer bra eftersom puma får en lek kamrat nu :D<3 ammi är färgen nougatbrun.

Blev inte så lite ändå men här har ni mina älsklingar<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback